جریان سازی طرح هر مسجد پایگاه قرآنی با رویکرد تبیینی و بصیرتی
جريان سازي طرح هر مسجد پايگاه قرآني با رويکرد تبييني و بصيرتي

جریان سازی طرح هر مسجد پایگاه قرآنی با رویکرد تبیینی و بصیرتی

از جمله مصداق هاي اجراي طرح مسجد کانون نشاط، برپايي ويژه برنامه « هر مسجد يک پايگاه قرآني» است؛ طرحي که در روند جريان سازي فرهنگي خود توانست بسترساز جرياني هدفمند با محوريت توجه بخشي به آموزه هاي ديني و قرآني براي دانش آموزان و خانواده هاي آنان تلقي گردد.
شناسه خبر : 64201 تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۸:۰۶

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، طرح مسجد کانون نشاط از جمله طرح هایی است که با هدف نشر و گسترش ارزش های اسلامی با محوریت مساجد و با هدف غنی سازی برنامه های اوقات فراغت ویژه دانش آموزان به صورت گسترده در ایام تابستان سال جاری برپا شد.

 

از جمله مصداق های اجرای طرح مسجد کانون نشاط، برپایی ویژه برنامه « هر مسجد یک پایگاه قرآنی» است؛ طرحی که در روند جریان سازی فرهنگی خود توانست بسترساز جریانی هدفمند با محوریت توجه بخشی به آموزه های دینی و قرآنی برای دانش آموزان و خانواده های آنان تلقی گردد.

 

خوانش قرآن کریم به صورت روزانه بسترسازی از رشد و بالندگی بچه های مسجد است که به صورت یک ایده اجرایی در ذیل برنامه های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا شد و به نوبه خود توانست زمینه رضایت خانواده ها را در بحث های فرهنگی فراهم سازد.

 

یکی از توصیه های رهبرمعظم انقلاب، توجه به جایگاه قرآن و ضرورت تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی است که متناسب با این فرمایش رویکرد مبنایی کانون های مساجد تحقق این مهم است. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: پایگاه های قرآنی مساجد از جمله مهمترین بسترهای فعالیتی کانون های فرهنگی هنری مساجد است که با مدیریت و هدایت امام مسجد در مسیر رشد و بالندگی مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی کانون های فرهنگی هنری مساجد برای توجه به شکل خانوادگی قرائت قرآن کریم توضیح داد: از جمله برنامه های کانون های تخصصی خواهران توجه به شکل خانوادگی قرائت قرآن و تقدیر و تکریم از خانواده های قرآنی است.

 

وی با بیان این مطلب که برپایی جشن روزه اولی ها، رشد و حمایت از پایگاه های قرآنی مساجد، برپایی کرسی های تلاوت قرآنی از جمله بسترهای اجرایی مورد نظر در جریان این برنامه و رویکرد اجرایی است.

 

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: برنامه های فرهنگی هنری مساجد در ایام ماه مبارک رمضان با محوریت قرائت قرآن کریم و حضور پرشور نوجوانان و جوانان همراه است به ویژه آنکه در کنار این مولفه ساماندهی، حمایت و کادرسازی نیروهای فعال مسجدی نیز مورد نظر است.