نهادینه سازی فعالیت های مردمی در مساجد اهمیت اساسی دارد
نهادينه سازي فعاليت هاي مردمي در مساجد اهميت اساسي دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:

نهادینه سازی فعالیت های مردمی در مساجد اهمیت اساسی دارد

جابري انصاري با اشاره به اهميت و نقش مساجد در بسط و رشد گفتمان ديني گفت: نهادينه سازي فعاليت هاي مردمي در مساجد اهميت اساسي دارد.
شناسه خبر : 59155 تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، سعید جابری انصاری در نشست ستاد دهه فجر مساجد البرز ضمن قدردانی از تلاش‌های این ستاد در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری مساجد گفت: مسؤولیت سنگینی بر عهده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نهاده شده و حمایت دستگاه‌ها و مجموعه‌ها از آن بسیار حائز اهمیت است.

 

وی از برگزاری برنامه‌های ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در قالب کمیته مساجد و بقاع متبرکه با راهبری ستاد کانون‌های مساجد البرز خبر داد و با اشاره به عضویت مجموعه‌های مختلف از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آن افزود: ما باید در دهه فجر نقش و جایگاه مهم و بی بدیل مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی را تبیین کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز عنوان کرد: به نمایش درآوردن گوشه‌ای از فعالیت‌ها و زحماتی که با محوریت کانون مساجد برای پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده بسیار مهم است و باید با استفاده از زبان هنر آنها را به تصویر بکشیم و به نسل نوجوان و جوان امروز منتقل کنیم. همه ما از دل مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج پرورش یافته و رشد کرده‌ایم.

 

جابری انصاری افزود: پس از گذشت۴۰ سال از پیروزی انقلاب همچنان شاهد فعالیت این مجموعه‌ها هستیم. عمده مبارزه‌های امام راحل در دل مساجد شکل گرفت و رفته رفته به عموم مردم منتقل شد. در این مسیر افراد متدین و انقلابی بسیاری در مساجد توسط ساواک دستگیر و شکنجه شدند و تعدادی نیز به شهادت رسیدند. هسته‌ای که برای پیروزی انقلاب تلاش کرد، این مسیر را در راستای حفظ و تداوم راه انقلاب نیز ادامه داد.

 

وی خاطرنشان کرد: از دل همین مساجد و پایگاه‌های بسیج، سربازان فراوانی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و شهید شدند. در این برهه زمانی که دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا نسل نوجوان و جوان مملکت ما را از سابقه درخشان نظام و انقلاب دور کند و با ایجاد شبهات فکری و عقیدتی بین آنها فاصله بیندازد، به تصویر کشیدن مقاومت‌ها، ایثارگری‌ها و اقدامات خودجوش مردمی بسیار حائز اهمیت و مؤثر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم مردمی سازی حوزه فرهنگ است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همواره بر آن تاکید دارد، به ضرورت مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی و هنری اشاره و عنوان کرد: مساجد از بطن مردم هستند و باید فعالیت‌های مردمی را نهادینه سازی کنیم و گسترش دهیم و با استفاده از ابزارهای در اختیار، فضا را مدیریت کنیم.