توجه به مفاهیم قرآنی یکی از نیازهای امروز جامعه است
توجه به مفاهيم قرآني يکي از نيازهاي امروز جامعه است
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

توجه به مفاهیم قرآنی یکی از نیازهای امروز جامعه است

جابري انصاري در جريان افتتاح نمايشگاه قرآن کريم استان البرز گفت: توجه به مفاهيم قرآني يکي از نيازهاي امروز جامعه است که بايد بيش از پيش به آن توجه شود.
شناسه خبر : 37303 تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان البرز: «سعید جابری انصاری» در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه قرآن کریم در البرز، ضمن قدردانی از آیت الله «حسینی همدانی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج نسبت به برگزاری نمایشگاه قرآن کریم وهمچنین حمایت استاندار البرز گفت: امروزه یکی از نیاز های جامعه توجه به مفاهیم قرآنی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: بحث آموزش و حضور نوجوانان در این نمایشگاه یکی از اولویت ها و دغدغه هایی است که از فعالان این عرصه به خصوص در این نمایشگاه انتظار می رود و امیدوارم نسل دانش آموز و دانشجو که آینده سازان جامعه هستند با این مفاهیم دینی آینده جامعه را بسازند.

 

وی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا در دوسال اخیر ما از بسیاری از گردهمایی ها و دورهمی های قرآنی، فرهنگی، هنری و رسانه ای و نیز ظرفیت های این بخش ها دور بوده ایم که قطعا با توجه به فضای استان از لحاظ پزشکی و پروتکل های ستاد کرونا که استان در وضعیت آبی قرار دارد ساماندهی پایگاه های خبری و فضای مجازی و و همچنین برگزاری نمایشگاه مطبوعات و سایر نمایشگاه ها را در دستور کار قرار داده و برگزار خواهیم کرد.

 

جابری انصاری گفت: رسانه ها تکلیف دارند در موضوعاتی که دچار آسیب های اجتماعی هستیم و مردم و مسوولان را دچار دغدغه کرده است ورود کرده  و به صورت شفاف اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی داشته باشند.

 

وی با بیان یانکه باید جامعه ای داشته باشیم که در مسیر حضرت فاطمه زهرا (س) قدم بردارد، تصریح کرد: باید این مساله را تبیین و اثرات آن را بیان کنیم و نشان دهیم؛ این سوال که چگونه ترویج این مفاهیم سبب تحکیم بنیان های خانواده و اجتماع می شود باید از سوی رسانه مورد توجه قرار گرفته و رسانه ها به صورت تخصصی در این زمینه ها ورود کرده و جریان سازی کنند. به بیان دیگر جریان سازی رسانه ای به عنوان دغدغه در مفاهیم مورد نیاز جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان تصریح کرد: این موارد به عنوان مطالبه عمومی در سطح استان باید ایجاد شود و ما این مطالبه را از خانه مطبوعات و بسیج رسانه داریم که در این زمینه گام هایی جدی برداشته شود.

 

جابری انصاری گفت: انصافا افراد بسیاری در استان وجود دارد که قلم های شیوایی دارند و این قلم ها و ظرفیت ها می توانند ظرفیت های خوبی در ترویج مفاهیم مورد نظر ایفا کنند.